Ghanský highlife v hvězdném složení

recenze
Ondřej "Magič" Svoboda

Když se na jednom albu sejdou Tony Allen a Ebo Taylor pod taktovkou ghanského slavíka Pata Thomase, je jasné, že se bude jednat o parádní záležitost. Zlaté sedmdesátky vrací úder, highlife i afrobeat jsou tu zpět v plné síle.

Po Ebo Taylorovi se na výsluní vrací další z dávných hvězd highlifeové Ghany sedmdesátých let. Legendární highlifeový zpěvák Pat Thomas vydal na labelu Strut Records nové album a následoval tak Taylorova vzoru, který se mimochodem na novém Thomasově albu podílel rovněž. Rukopis Eboa a kapel, ve kterých oba působili společně, je na albu patrný, a to například hned v úvodní skladbě Mewo Akoma. V té zahrál na trumpetu Osei Tutu, jenž je znám z jejich společného působení v kapele Sweet Beans. Thomas a jeho nová kapela Kwashibu Area Band ale zapátral v minulosti pouze co do složení muzikantů. Výsledné skladby totiž působí moderně a to i přesto, že se zčásti jedná o Thomasovy přearanžované kompozice z osmdesátých let. Velké zásluhy na kompozici však mají i členové kapely Kwame Yeboah a Ben Abarbanel-Wolff. Nemluvě o tom, že ve třech skladbách si na albu k bicím sednul sám Tony Allen a to je samozřejmě záruka toho, že se z výborné skladby stane naprostý výstřel na měsíc.

Nové self-titled album Pata Thomase a Kwashibu Area Bandu je zkrátka opuncováno jmény, která ve světě highlifeu a afrobeatu představují naprostý vrchol, a na výsledném produktu je to skutečně znát. Na internetovém obchodě labelu je toho důkazem skutečnost, že verze nosiče pro milovníky gramofonů je již vyprodaná. Ne nadarmo se Thomasovi přezdívá „The Golden Voice Of Africa“.

Stream alba: https://patthomasstrut.bandcamp.com/album/pat-thomas-kwashibu-area-band